Nadat je het kantoor van je bedrijf hebt ingericht met de mooiste meubels en het nieuwste koffiezetapparaat, ben je nog niet klaar. Om goed te kunnen functioneren is het van belang dat je werknemers van alle gemakken voorzien zijn. Hieronder geef ik je vijf soorten kantoorartikelen die je werknemers nodig hebben naast een goed werkende computer. 

ICT accessoires

Om daadwerkelijk te kunnen werken is het belangrijk dat de techniek op orde is binnen je bedrijf. Ervan uitgaande dat je op iedere werkplek een goed werkende computer of laptop hebt gezet, kun je de techniek uitbreiden met verschillende ICT accessoires. Hierbij kun je denken aan een telefoon met eventuele headset, maar ook aan harde schijven. Techniek is er om het werken makkelijker te maken. Het is natuurlijk per bedrijf verschillend wat handig is om te hebben. Is je personeel bijvoorbeeld constant aan de telefoon, dan is het handig om een headset voor ieder personeelslid te hebben. Andersom heeft iemand die nooit belt ook geen headset nodig.  

Schrijfwaar

Je raakt ze altijd kwijt, maar ze zijn wel heel belangrijk om te hebben. Pennen worden gebruikt om even snel wat op te schrijven of om uitgebreide to do lijstjes te maken. Zorg dat je op iedere plek genoeg pennen neerlegt en altijd een voorraad pennen hebt. Naast pennen, kun je ook denken aan stiften voor op whiteboards of aan markeerstiften. Deze en de meeste andere kantoorartikelen kun je kopen bij een kantoorvakhandel, maar ook bij een non food groothandel

Papierwaren

Je moet natuurlijk ook ergens op kunnen schrijven. Zorg daarom ook dat je notitieblokken op voorraad hebt. Onder papierwaren valt ook je printerpapier en je eventuele enveloppen. Denk daarnaast ook aan post-its, deze zijn altijd handig om iets snel op te schrijven wat je moet onthouden. 

Opbergartikelen

Wil je voorkomen dat je hele kantoor een grote bende wordt? Dan is het belangrijk om genoeg opbergruimte te creëren voor alle spullen. Door de tijd heen wordt er immers een hoop verzameld. Bij opbergruimte kun je denken aan kasten, maar ook aan losse opbergartikelen. Zo zijn mappen, ordners en archiefdozen erg handig om je papieren op een nette manier te bewaren. Daarnaast kun je ook denken aan brievenbakken. 

Handige tools

Naast bovenstaande kantoorartikelen zijn er nog een paar handige harries die zeker niet mogen ontbreken op je kantoor. Deze hoef je niet perse voor ieder bureau apart aan te schaffen, maar een aantal per kantoorruimte is wel handig. Denk hierbij aan perforators, nietmachines en scharen. Dit zijn artikelen die je niet altijd nodig zult hebben, maar zeker wel eens in de zoveel tijd.