Gratis verzending vanaf €35, daaronder slechts €2,95

WINKELWAGEN: Subtotaal:€ 0,00
  • Op werkdagen voor 16.00 besteld volgende dag in huis
  • Pure producten vrij van e-nummers en suikers 
  • Gezonde producten voor elke dag
  • Gemakkelijk online bestellen
  • Gezonde noten, gevaarlijk lekker!

quinoa

 

Quinoa 250 gram

Beschikbaarheid: In voorraad

  € 2,35

Onbewerkte quinoa zonder toegevoegde stoffen. Deze quinoa is een bron van energie. Quinoa is glutenvrij en past daarmee goed in een gezonde lifestyle. Quinoa bevat alle essentiële aminozuren, magnesium en ijzer.


Quinoa is eenvoudig te bereiden en is heerlijk om zowel warm als ook koud te eten door bijvoorbeeld een salade. Hier alvast een recept: http://www.foodisgood.nl/geroosterde-broccoli-met-quinoa/.


LET OP: Door de enorme vraag is quinoa moeilijk leverbaar en stijgen de prijzen. We proberen het zo scherp mogelijk aan de bieden en het voortdurend op voorraad te hebben.



Hieronder vind je een overzicht van de voedingswaarde van quinoa.
Kcal per 100 gram 392
Eiwit 16.2
Koolhydraten 63.9
Waarvan suiker per 100g 1.5
Totaal vet 6.9
E.o.v. 1.5
M.o.v. 3.4
Verzadigd 1.2
Bron Voedingswaardetabel.nl

Kort en krachtig

  • Alles vrij van e-nummers
  • Alles vrij van toegevoegde suikers
  • Alles vrij van tarwe
  • Duidelijke keuze, wat je ziet is wat je krijgt 
  • Snelle keuze, verzending binnen 1 werkdag
  • Gratis verzending vanaf €35, daaronder slechts €2,95
  • Veilig en eenvoudig betalen met iDEAL

Klantbeoordelingen

Productomschrijving

Details

Feiten over quinoa
Quinoa komt van oorsprong uit zuid-amerika waar de plant groeit op hoge plaatsen. De zaden van deze plant worden geoogst, en worden al eeuwen gegeten door de Inca’s. Quinoa betekent moedergraan of supergraan, en wordt nu ook genoemd onder de superfoods vanwege zijn hoge voedingswaarde.

Eiwitten zijn een onderdeel van onze dagelijkse voeding, ze dienen als bouwstof voor ons lichaam en spelen ze een rol als enzymen in stofwisselingsprocessen. Een eiwit bestaat uit aminozuren, waarvan er 20 zijn. 16 van deze aminozuren kan het lichaam zelf aanmaken op het moment dat je er te weinig van binnen krijgt door voeding. Voor 8 van deze aminozuren geldt dat het lichaam dat niet kan. Voor deze essentiele aminozuren geldt dus dat het van belang is deze voldoende binnnen te krijgen. Quinoa is een voedingsmiddel dat naast ei, soja en hennepzaad alle essentiele aminozuren bevat.

Naast een goede eiwitvoorziening levert quinoa koolhydraten. Maar dan niet van die snelle, waar je na een uur alweer honger van hebt. De koolhydraten worden langzaam afgebroken waardoor ze hele vriendelijk voor je bloedsuikerspiegel zijn.

Wat betreft vitaminen en mineralen, levert quinoa meer ijzer, calcium, fosfor en vitamine E en vitamine B dan andere granen.

Drie redenen waarom je quinoa zou eten

  1. Dit supergraan levert alle essentiele essentiele aminozuren.
  2. Met een salade of ontbijt van quinoa krijg je meer  meer van een aantal belangrijke vitamines en mineralen binnen dan door andere granen.
  3. Door het hoge eiwit gehalte zorgt quinoa voor een groot verzadigingsgevoel, en heb je minder snel weer trek.

Hoe gebruik je quinoa

  • Quinoa kun je goed verwerken in een ontbijt met fruit en zaden.
  • In een maaltijd salade is quinoa erg lekker. Mijn ervaring is dat je in recepten met couscous, de couscous heel goed kunt vervangen door quinoa.
  • Als bijgerechtje kun je quinoa ook verwerken in hartige koekjes of burgers.

 

Let op voordat je quinoa gaat koken is het van belang deze goed te wassen/spoelen. Tijdens de groei beschermt de plant zichzelf met laagje saponine. Was of spoel je de quinoa niet dan heeft het een wat bittere zeepachtige smaak. Doe het in een zeef met kleine gaatjes en spoel het goed af onder de kraan.

Aanbevelingen

U heeft wellicht ook interesse in de volgende product(en):